Wednesday 29 October 2008


jag gör copy paste copy paste. googlar o håller på.
hittar Myspace sidor med messages om fd mannen som är lärare.
hittar bilder på honom och hans vinnande citrontårta.

googlar vidare på migsjälv.
säger högt att jag är ego centrisk. har det kommit upp nåt nytt om mig?

nej, men jag bestämmer mig för att göra en copy från Amazon på texten som den kanadensiske skribenten skrev om mitt konstverk. Bara för att det kan vara bra att ha en copy som man kan paste'a.

tänker att jag har den fd mannen att tacka för konstverket som finns på Amazon.
öppnar ett nytt hotmail mail (tänkte först göra en Facebook message för på wall-to-wall skulle det bli för mycket text - men kom fram till att facebook är lite oprivat på nåt sätt så det får bli normal hotmail). börjar då paste'a in texten men det blir fult så jag gör flera olika copy's och pasteningar stycke för stycke. irriterades över att Safari på maccen inte kom ihåg den fd'as emailadress i to: fältet. den brukar minnas en massa gamla subjects lustigt nog men inte to:n trots att jag sände ett forwardat mail för bara en timme sedan utan att ha loggat ur.
inser att jag är dum ihuvudet som skall hålla på och skryta med detta och slutar genast paste'a. cancellerar mailet och loggar ur.

öppnar dock en blank sida i skrivtext och skriver detta för att det är såpass intressant samtidsdokumentation. skall publicera det på min blogg. paste'a in denna text och importera nån fin jpgbild från skrivbordet att publicera ihop med texten. Senn när folk googlar så hittar dom kanske texten ändå. För jag kanske ska länka till texten om mitt verk på Amazon.

http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-34714925_ITM

No comments:

Post a Comment