Monday 16 July 2007


söndag.

suo kuokka ja Jussi.

trevlig dag men ändå denna tråkiga söndagskänsla.
Och kan inte komma ifrån sorgsna tankar. om att jag aldrig kommer bli som ni.
att vi inte delar samma historia.
att ni kommer att sitta och skoja och ha det mysigt ihop i all evighet utan att jag hänger med. och jag lika bra kan stirra ut i höstregnet och tänka på det jag känner till.
byta plats då?

vill DU byta plats? vara den som frågar: vad var det för grej? kan det vara som KallePellelä som nittonhundraåttioåtta gjorde kakakakdksdksd...?

Fast du ville ju också säga kiitos åt Jari...

man orkar ett tag. och det tar tid att plugga in allt. om man ens orkar. men kanske det duger att man småler och lyssnar med ett halvt öra.
Men det är inte kul att inte få vara med.
Men så blir det stumpan när man väljer annat än det bekanta.

Ibland kan jag inte tala ert språk. fast det är nästan samma som mitt. jag känner mig klumpig. och senn lite stor och ful och tänker att jag bäst passar hemma på tjärret med hackan och Jussi.
eller. på Erkin pubi i Hagnäs.i en sliten röd soffa. med Juri, Pera och Tane.
Och så ber Juri mig senn ändå till slut att dra till Lumparland.

Vad ska vi göra för att bli jämställda?

Bo i Peru?
Eller Trondheim.
Reykjavik.
London.
Berlin.
Korsika.
Paralimni.

No comments:

Post a Comment