Sunday 18 November 2007

jul. det är jul snart. vaddå snart? det är en och en halv månad dit.
o nu redan tänds alla helvetes ljus överallt.

jo, det är jju vackert. men det är också överdrivet.
det suger åt sig en massa energi. och det är absolut inte rätt i ett samhälle där man varje dag läser skrämslerapporter om klimatet.

jag är säkert inte den enda som blir förbannad på dumheten.
o så säger säkert nån sabla kommuntant eller gubbe att det är för barnens skull.

B S säger jag.

När jag var barn hade vi fina jular utan all energislöseri.

Jag har faktiskt en idé. en vacker fin idé.
Om en alternativ jul. det är synd att jag itne har barn själv.

Denna jul år 2007 skall Göteborg nästan mörkläggas.Inte riktgt helt för då skulle nog panik bryta ut.
Kanske kunde man ha lite ljus ute på stan, men inte hela hemska Liseberg. (som är värsta boven).

Folk ska tända levande ljus hemma, istället för att dekorera hela gården med amerikanskt krimskrams.

Och ingen skall äta plågad gris.

Man kan äta grönsaks gratänger och gott bröd och ost.

Inte köpa sig fattig. kanske skicka pengar åt folk som behöver det.
Jo, låt barnen få nåt, kanske mer tid med föräldrarna. göra något ihop.
spela spel. alltdetdär man gör i reklamen men på riktigt.

ha en god jul. på riktigt.

No comments:

Post a Comment