Wednesday 23 March 2011

"when artist meet they talk about money. When bankers meet they talk about art"

springer hit. springer dit. gör det ena och det andra och så mycket som möjligt på en och samma gång. plus kaffe o cigg.

bör tilläggas att jag arbetar med en serie events som alltid börjar med RELAX.

haha. det är så kul. knäppt.

Arbetar i en stor ateljé för tillfället. Önskar att det alltid var så här. Dethär är bara lyx för tillfället. Ett residens stipendium jag har fått av Västra Götalands kulturnämnd. Ett stort tack till dom. Får vara här i 3 månader. Breda ut mig. kladda, måla, rita, spela musik skithögt, spela in video, audio, dansa, vila, laga mat, kissa, supa, flina...you name it. Och det bästa: jag behöver inte städa upp efter mig varje dag. Det är lyx, mina vänner.

Ingen vardagsmat för en fattig konstnär. Fattig men privilegierad, känner jag allt som oftast. Tja, man jobbar ju hårt för nothing egentligen. Men fet lön och ett fett bank konto är inte det som räknas, inte för mig. Det är underbart att visa sitt arbete och få kommentarer, komma in i diskussioner, kanske få någon att tänka om, på nytt, vända på steken. Senn tja, visst skulle det vara angenämt om inte rent sagt satans häftigt om någon skulle köpa ett verk. Låt oss säga ett museum eller en samlare. I bästa fall kunde det innebära att någon någonstans skulle faktiskt tro att den Nina Lassila, henne kommer man att snacka om i framtiden. Följ upp dendär Lassila, hennes verk kommer att bli värdefulla någon dag. Hennes namn kommer att stå i konstböcker för all framtid.

luftslott....


tss.

Men honestly. hade jag velat tjäna storkovan i livet hade jag studerat ekonomi och startat ett företag och säkert fixat det galant. men nu har jag valt en annan valuta...


"when artist meet they talk about money. When bankers meet they talk about art"

1 comment:

  1. De va bra. Du har nog valt rätt. Man ska använda dom talangerna man fått.

    Den som lever enligt momis visdom: Skrap åt dig människa, så har du; är kanske lycklig för stunden, men oroar sig för framtida "skrap".

    Men kanske du sku använda ditt ekomomiska sinne till någe försäljningstrick på dina utställningar!
    Bis morgen

    ReplyDelete