Saturday 1 September 2007

jag är på någonslagsfest. en massa människor jag känner. min mamma, olle och jag sitter vid ett bord i mobileboxen o röker. min mamma har en macDonalds t-shirt på sig. olle o hon verkar inte gilla varann.
Jag blir lite stressad över det o säger nåt i stil med att jag var så osäker som barn o min mamma tittar på mej o säger att det var du inte alls. o jag blir arg o säger att hon inte vet nåt, att det gick över i gymnasiet. hon ser ut som att hon inte känner mej. olle bara stirrar o röker...
efter detta ska jag boka nån biljett med thora o vi går till receptionen i Gothia towers. där pekar kvinnan på en grupp kvinnor som står vid en soffgrupp. dom ska kunna hjälpa oss. vid första ögonkastet ser dom jättevackra ut, klädda i dramatiska vackra klänningar o en massa smink. som divor...men senn ser man att dom är galna. en kvinna står o gömmer sig bakom ett skirt draperi vid fönstret o plutar konstigt med läpparna o stirrar, senn springer hon fram o säger nåt obehgligt åt mej o när jag ska gå iväg sliter hon i mig. jag springer mot utgången o halvvägs griper en konstig dramatisk ung man tag i mig o säger att jag inte ska gå, att jag är dum om jag går. jag är livrädd för honom. bakom honom ser jag en sköterska i vitt rock med en spruta i handen. jag förstår att hålla den galna mannen mot mej med ryggen åt sköterksan så att han inte ska märka nåt. vi leker att vi dansar vals. o så kommer sköterskan med den enorma sprutan. o jag ser att det står "as LSD AIDS and HEROIN" på sprutan. den trycks in i den galna mannen o han lossar sitt grepp o faller mot marken gråtandes. jag springer ut o på gatan skriker jag ilsket o visar mittfingret. jag går iväg o märker att jag är vid ullevi vid nån gräsplan...

senn är jag hemma igen o mitt hem ser annorlunda ut. det är mycket större o bakom Gabos rum finns en utgång mot en brant gård med tallar o stenar. där står två skator o där finns en del svampar, men dom är oätliga.o jag känner mig rastlös för att det är svampsäsong.

1 comment:

  1. det är altså vi två som er skatorna och vi hittade inte några svampar i skogen. vi vill bara ha spritt och fest och gjöra konst. inte bra konst, bara konst. jag har en ide för golf (club). det har inte något med skator at gjöra och inte heller med något med svampar men lite med mammor at gjöra. jeeez this swedish is hard work. Im all sweaty

    ReplyDelete