Sunday 17 October 2010

hoppas det är bra med dig.

Får frågan : hoppas det är bra med dig.
(den får man ju ofta, men hur svarar man. oftast. allt väl. inget o klaga på. Har varit bättre mm. själv då?)

vad svarar man då?

när är det inte bra? hur är det när det inte är bra?
lite halvbra. halvdåligt. halvskit. riktigt skit.

då det inte är bra är typ då man är riktigt sjuk och har bara 20€ kvar på kontot och inget jobb i sikte.

så, tja nu är väl allt egentligen skitbra.

om jag bortser från en rejäl begynnande alkoholism.

Men alla tror ju bara att jag skämtar. Även jag själv.

Men tänk om det inte är så. Tänk om jag om ett år är helt nerdekad och hänger på Hermanplatz med hundgubbarna.

Då har jag i varje fall en hund.

1 comment:

  1. Folk VILL INTE höra att allt inte är bra! Försök nångång svara: "Nää, jag känner mig ganska nere". Då får du nog ett svar som "har lite bråttom just nu, men vi rings" och du ser ryggtavlan på personen.

    Hund kan du ju alltid få. Men nerdekad ska du definivt inte bli. Ta dig i kragan! Sa mamma.

    ReplyDelete