Tuesday 26 June 2007


flickerna i rum 323

söta unga flicker.
reser ihop.
knyta ihop tajta banden tajtare.
måla sig.
låna varandras små kjolar.
sockor.
linnen.

dricka lite rom o cola.
dansa på bar natten lång.
sova vid poolen.
fnissa.
the summer of our lifes.

men senn kommer mr penis in.
och väljer åt sig flicka numero UNO.

och flicka nr DUO blir överflödig.

dom blir UNO et DUO.

dom inte mer zusammen.
radarparet är borta.

och ajajaj...täck för öronen.
för det blir bråk o skrik o gråt.

Live TV.
sänt från balkongen bredvid.
-snyft. vi hade ju planerat allt...
-du bara drog...
-vi som skulle...
-osv osv osv


hoppas dom blev vänner till slut.
det såg inte riktigt ok ut.

vem och vad vinner?
the lovestory eller friendship?

undrar om DUO blev sur för att hon inte blev UNO.
eller blev hon svartsjuk för att hon älskar UNO?
för att girl meets boy är ju väldigt vanligt.
inget att förbrylla sig över.

kanske DUO är mer kräsen?
eller ointresserad. uttråkad. deprimerad. blyg.

o vem fan är inte blyg?

det är ju lätt för UNO att vicka på höften o blinka lite.
men kanske DUO inte vet hur man gör?
kanske hennes höft är stel.
kanske hon är för seriös för vickning.
kanske hon vill prata om Platon och staten.

fast vem vet, UNO kanske vickar och trixar lite och senn tar upp filosofin.
vem vet. inget konstigt med det.
det är fullt möjligt.

inget är enkelt. eller alltid förutsägbart.

dethär blev ju inte alls som jag tänkt.
hade tänkt mej lite mitt livs novell.
om frida och jenny på Apollos ospecifierade wundertravels.

jag var på en holme i Grekland när jag var 19.
och jag träffade en pojke.
och skulle stanna där. jobba i hotellbar.
o bo i hans lilla hus med kackerlackorna Costas och Theodorakis.
äta fetaost o må gott.
gifta mej i vitt o få små barn med svart hår och blå ögon.

men jag åkte hem och började på konstskola.

jag kunde ha blivit en bra hemmafru, som Patti Smith.

men jag valde rulltobak och skinnrock.

uno doz tres

2 comments:

  1. Your blog is very interesting!
    Please, send me the photo of your pc desk and the link of your blog.
    I'll publish on my blog!.
    Thanks Frank
    EMAIL: pcdesktop1@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

    ReplyDelete