Thursday 17 May 2007

Kondomer i havet



djävla "utställningar ansök" mappen får mig att se rött.
för att jag borde.
sälja. sälja. sälja.
fucking konst(ant.)

det är som mamma sa när jag var 14 och ville ha en pojkvän.
-dom kommer inte på posten.

nähä. stumpan.
-dom kommer inte på posten.

Och efter samtalet med MR. blev jag igen osäker.
Ibland går jag som på moln. helt säker på att jag gör fantastisk konst, som kanske inte riktigt når ut någonstans.

men efter samtalet, samlaget är jag alltså osäker igen.

fast han sa ju inte att det jag gör är dåligt. han sa väl att det var bra?
men han pratade mycket om det jag är riktigt bra på. något jag har talang för.
jag vet inte om jag förstod. jag försökte bara hålla mej, behålla mitt mod uppe och inte ta det personligt - försökte sila det han sa. silade bort alla "han tycker inte om mej" tankar. det tog så mycket kraft att jag inte hann uppfatta vad han egentligen sa. o nu känns det försent att fråga. det känns dumt att fråga. för då kan han tro att jag är dum i huvudet. slö. att någon tappade mej i golvet som barn. att jag blev skadad.

nä men, han sa att jag är bra på att se saker. saker utanför min egen sfär. att jag borde fokusera mer på det. mer utåt inte inåt.

men jag tänker ju att jag KAN se utåt för att jag KAN se inåt.
(oj, nu blir tangenterna lite flottiga av nån anledning. måste nog tvätta händerna)

det är nåt otäckt med smuts. fett och olja. gråa skitfläckar. på vita tangenter.
spår av sås och kaffe på väggar. flottdroppar under fläkten. fimpar på gatorna. svarta hål i gräsmattor efter engångsgrillar. soprum med sopberg. plast. smuts.
kondomer i havet.

människan är smutsig. och äcklig. hundbajset ska packas i plast och läggas i en sopkorg. man klagar på den ökande mängden råttor. och man är så dum i huvudet att man inte fattar att råttan trivs hos oss för att vi är smutsiga. filthy animals. det är vad vi är. mascaran kladdar ner under ögat och strumpbyxan har hål. en spya ligger vid en nerklottad parkbänk. Janne skiter efter latten och skiter i att torka spåren efter sig. Janne suger i sig en fet Big Mac och kastar pappret på en haltande duva som lyckats få tag på en krispig pommes frites.
När Janne till slut kremeras efter allt nerskitande släpper hans kropp ut miljontals gifter. tar man bort silikon innan kremering? Skruvar? Amalgam?

No comments:

Post a Comment