Thursday 17 May 2007

melodramatisk människa skriver i fyllan


så många sider i en o samma männsika.
skrämmande.
dom skiftar som vädret.

o jag förstår er nu, kära djävla fucking föräldrar.

ni är som oss barn.

ni kom ingenstans.
ni fortsatte leka.
tllsammans
ni bara leker att ni är pappor o mammor.

o så blev det folk som mig.

"I'm a woman in love".

hahha

vad tror du om det pappsen?
kan din lilla lintott bli en woman in love?

mänsklighetens tragedi.
när dom kära barnen blir stora o kära.
vad gör man senn?
vad gör pappsen senn?
vem ska trösta knyttet?

yeah. well.

vi är lika fucked up. se på oss!

så få av oss kan ens erkänna det.

jag älskar morgnar. ok. mamma - sorry, du tror inte det.
men jag gör det.
om jag får vakna med honom. o han smeker sakta min axel.
eller han som kommer närmare och ligger där o luktar.
minns doften av kaffe. ljudet av kaffekokaren.
kankse lördag.
hunden lämnar sängen o springer ner. mamma ska till torget.
o jag ligger kvar o drar.bekymmerslös.

jag var aldrig bekymmmerslös. lögn.

dricker upp glaset.

men.

idag.

jag har släppt kraven. inte helt.

men jag vet att jag ser mina knotiga fingrar nu. jag är här o nu. jag är inte rädd.
jag finns. jag finns ännu. o jag är en "she who alwyas seemed so happy".
anyway, this is me.
avbitna naglar.

det handlar inte mer om mig.

det handlar om oss.

så vad jag gör kvittar.

jag vill att du och jag gör ett bra jobb här.

senn kan vi dö.
döden dö.

jag tänker ofta på döden. ur en personlig synvinkel alltså.

jag vill inte dö.
inte än. inte för tidigt.
men jag väljer hellre att leva än att dö.
så jag lever och jag jag gör hemska saker.

alltså som Birros grymma pjäser.
det är vad jag önskat alltid.
säg vad du ska säga o that is it.
det är kärlelk,

1 comment:

  1. Javisst, låter bra.

    Fint upplagd text.

    8)

    ReplyDelete